Paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen

Bent u uw Nederlands paspoort of identiteitsbewijs (ID-kaart) kwijt of is het gestolen? Geef dit dan zo snel mogelijk door bij de gemeente waar u woont. Dit kan misbruik ervan voorkomen. Na de melding staat uw document als vermist geregistreerd. Vindt u het document na de melding terug? Lever het document dan in bij de gemeente. U mag het teruggevonden document niet meer gebruiken.

Let op: Is uw identiteitskaart afgegeven vanaf 4 januari 2021? Dan is het mogelijk om met uw identiteitskaart in te loggen via DigiD. Als u uw identiteitskaart kwijt bent, dan is het belangrijk dat u ook deze inlogfunctie laat blokkeren. Neem hiervoor contact op met de DigiD helpdesk.

Online doorgeven

Geef de vermissing van uw paspoort of ID-kaart online door met uw DigiD. U kunt de vermissing van het paspoort of de ID-kaart van uw kind(eren) tot en met 17 jaar ook online doorgeven.

Doorgeven met DigiD

Doorgeven aan de balie

Wilt u de vermissing aan de balie doorgeven? Maak dan een afspraak .

Meenemen 

  • Alle paspoorten en ID-kaarten die u heeft. Ook als ze niet meer geldig of buitenlands zijn.

Heeft u geen ID-kaart of paspoort? Neem dan uw rijbewijs mee. Heeft u helemaal geen ander identiteitsbewijs? Dan kan het enige dagen duren voordat u een nieuw paspoort of ID-kaart kunt aanvragen.

Kosten

Reisdocument kwijtgeraakt in het buitenland?

Bent u uw Nederlandse paspoort of ID-kaart kwijtgeraakt in het buitenland? Of is dit document in het buitenland gestolen? Ga dan naar de website van Rijksoverheid voor meer informatie.